 W bieżącym roku szkolnym 2010/11 klasa I a realizowała projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Prace z nim związane rozpoczęły się już jesienią od cyklu szkoleń i innych działań przygotowawczych. Od 3 stycznia w wymiarze 3 godzin tygodniowo odbywały się zajęcia pozalekcyjne. Podczas cotygodniowych spotkań realizowano zadania Projektu według autorskiego programu nauczycielek prowadzących. Nosił on tytuł „Życie w lesie w różnych porach roku". zobacz zdjęcia
|
Czytaj całość...
|
|
19 kwietnia 2011 r w ramach realizacji projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”, uczniowie klasy Ia pod opieką wychowawczyń, pań B. Kudyby i E. Wyparło pojechali do Leśnictwa Mościska. Zajęcia rozpoczęły się od spotkania z leśniczym p. Januszem Wroną, który zaprezentował wspaniałą kolekcję trofeów myśliwskich w swojej leśniczówce. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się o podstawowych zasadach prowadzenia gospodarki leśnej. Prowadzący starał się odpowiedzieć na szereg pytań związanych z zasadami zachowania się w lesie, ochroną zwierząt i roślin, sposobami odnawiania się lasu oraz ochroną przed pożarami. Następnie odbyła się lekcja sadzenia drzewek w lesie, a potem ognisko i zabawy na parkingu. Przedsięwzięcie miało na celu propagowanie postaw aktywnego uczestnictwa w ochronie przyrody oraz podnoszenie świadomości ekologicznej wśród dzieci. Zamysłem nauczycieli było kształtowanie proekologicznych postaw wśród dzieci poprzez pracę, zabawę i naukę. Podczas zajęć w lesie uczniowie rozwijali inteligencję przyrodniczą, wizualno- przestrzenną, logiczno- matematyczną i intrapersonalną. więcej zdjęć |
|
Ruszyła III edycja Projektu Edukacyjnego „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. W bieżącym roku szkolnym bierze w niej udział klasa I „a” – integracyjna. Od 2 IX 2010r. uczniowie podczas lekcji i przerw zapoznają się ze środkami dydaktycznymi przygotowanymi do realizacji Projektu. Od 3 I 2011r. w trakcie zajęć pozalekcyjnych będą poznawać życie w lesie w różnych porach roku. Uczniowie będą pracować w ośrodkach zainteresowań i rozwijać kompetencje kluczowe (językową, matematyczno-przyrodniczą, artystyczną i ruchową, komunikacyjno-informatyczną i społeczną ). Obecnie klasa I „a” pracuje nad przygotowaniem pracy plastyczno-technicznej „Jestem Pierwszakiem – odkrywcą przyrody”. |
|
16.06.2010 odbył się pokaz efektów pracy uczniów z kl. I c realizujących projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” pod kierunkiem wychowawcy Teresy Bączek. Koncepcja projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności dostrzec, rozwijać i wspierać. Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera zapewniło uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich uzdolnień, możliwości, potrzeb. Umożliwiło działania we wszystkich dziedzinach aktywności a szczególnie: matematyczno – przyrodniczej, artystycznej, komunikacyjno – informacyjnej, ruchowej, językowej oraz społecznej. |
|
15 grudnia 2009 odbył się pokaz efektów I etepu programu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy". W pokazie uczestniczyli uczniowie kl. II c. Zaproszeni goście wicekurator Antoni Wydro,koordynator wojewódzki Alina Pieniążek, edukator Barbara Wolny, dyrektor SP 11 Bogusława Czarny, wicedyrektor Elżbieta Soja oraz nauczyciele i uczniowie naszej szkoły. Mali aktorzy zmagali się ze swoimi rolami w przedstawieniu pt. „Bajki w walce z agresją". Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności, które zdobyły w czasie pierwszego etapu. więcej zdjęć |
|
|
<< Start < Poprzednia 1 2 Następna > Ostatnia >>
|
Wyniki 1 - 5 z 7 |