image008Klasa 8b SP 11 w Mielcu, zgodnie z kalendarzem lektur, podczas omawiania „Quo vadis” H. Sienkiewicza realizowała kilkugodzinny projekt dotyczący świata przedstawionego w tym utworze. Uczniowie pracujący w zespołach eksperckich (literatów, historyków, filozofów, psychologów, estetów) , niekiedy przejmując rolę nauczyciela, wprowadzali klasę w kolejne zagadnienia związane z analizą i interpretacją lektury. Zespoły prezentujące efekty swojej pracy wykazały się dociekliwością, rzetelnością oraz kreatywnością w opracowaniu poszczególnych zadań projektowych. Zaprezentowano więc między innymi rozprawki, scenki teatralne przygotowane na podstawie powieści, przemówienia wygłoszone przed kolegami i koleżankami, zaproszenia do Ostrianum, spacery słynnymi ulicami Rzymu, sprawozdanie z wizyty u Nerona, zorganizowanie seansu filmowego „Quo vadis” z benefisem i udziałem znanych aktorów występujących w ekranizacji. Na pewno te lekcje języka polskiego zapadną uczniom klasy 8b w pamięci na dłużej!
Opracowała: Magdalena Rumak-Markowska

https://photos.app.goo.gl/ZycuUmdvPa8zv7wZA

 

   

facebook

   

narodowy

   

wolontariat

   

oprowadzacy

   

bip

   
© AB