Aktualności
Klasy 1e, 3a, 8s odpowiedziały na hasło „Na niebiesko dla autyzmu”. Uczniowie włączyli się do „niebieskiej zumby” i wykonali plakaty na znak solidarności z osobami ze spektrum autyzmu. Zgodnie z zapowiedzią, klasy te otrzymają nagrody za ciekawą i zgodną tematem interpretację muzyczną i plastyczną hasła.
Dziękujemy za udział w tym kwietniowym wydarzeniu. Marta Woźniak, Paulina Chmaj
Uczniowie klasy 4a Szkoły Podstawowej nr 11 w Mielcu postanowili udowodnić, że warto się uczyć. Od kilku tygodni przygotowywali sztukę teatralną „Królewiczu, uwierz w siebie…” Akcja wydarzeń na scenie toczyła się w pewnym królestwie, gdzie następca tronu, aby zdobyć rękę ukochanej, musi nauczyć się czytać i pisać oraz zdobyć zawód.Z trudem dochodzi do realizacji tego zadania. Dzięki temu, że Królewicz posłuchał swojej wybranki o słuszności zdobywania wiedzy, potrafił wydostać się z niewoli. Odtąd zrozumiał, że należy uwierzyć w siebie, podążać za marzeniami i być sobą, a w tym wszystkim dzielić się z drugim człowiekiem i być pomocą w trudnościach.
Spółdzielczy Dom Kultury w Mielcu po raz kolejny zorganizował konkurs plastyczny pod patronatem Prezydenta Miasta Mielca Jacka Wiśniewskiego na temat „Najpiękniejsza Pisanka Wielkanocna”. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Uczniowie naszej szkoły również wzięli w nim licznie udział, wykazując się dużą kreatywnością.
Czytaj więcej: Konkurs plastyczny „Najpiękniejsza Pisanka Wielkanocna”
Prace, które zostały zgłoszone przez uczniów klas I –III cechowała duża różnorodność pod względem techniki wykonania, a także pomysłowości. Dzieci wykazały się zaangażowaniem oraz wielką kreatywnością. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy do oglądania tej pięknej wystawy.
Z życzeniami wesołych, spokojnych i zdrowych Świąt!
Organizatorzy
30 marca odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski dla klas 1-3. Uczniowie klas młodszych licznie wzięli w nim udział, prezentując wybrane przez siebie utwory poezji dziecięcej. Każdy uczestnik konkursu otrzymał dyplom i drobny upominek, a uczniowie nagrodzeni i wyróżnieni dodatkowo nagrody książkowe. Nagrody i dyplomy wręczyła pani wicedyrektor Elżbieta Soja.
Miło nam poinformować, że uczniowie klasy 4b i 3a oraz część uczniów klasy 2c biorą udział w międzynarodowym projekcie realizowanym poprzez platformę eTwinning, zatytułowanym „From Pen Pals to Real Friends”, dzięki któremu nawiązali już nowe znajomości ze swoimi rówieśnikami ze szkół z Turcji i Rumiunii. Projekt rozpoczął się w listopadzie, brało w nim udział kilka szkół z różnych krajów: Turcji, Rumunii, Polski oraz Włoch. Projekt składał się z kilku etapów i miał na celu przede wszystkim nawiązanie i rozwinięcie relacji pomiędzy rówieśnikami z różnych krajów. Kolejnym celem projektu było również podniesienie kompetencji językowych uczniów (projekt w całości realizowany był w języku angielskim) oraz poszerzenie wiedzy o świecie, a także poznanie innych kultur. Ważnym celem projektu było również propagowanie zanikającej, ale jakże wartościowej tradycji pisania listów i kartek.
Czytaj więcej: eTwinning project „FROM PEN PALS TO REAL FRIENDS”
Kreatywność uczniów nie zna granic! Do czego spakowali książki i zeszyty? Dzień bez plecaka to święto, które pochodzi z USA. Jak się okazało moda ta szybko przywędrowała do polskich szkół, a uczniowie mogli wykazać się niesamowitą kreatywnością. Jesteście ciekawi w co spakowali swoje zeszyty i książki?
2 kwietnia przypada Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Rozpoczyna on miesiąc Wiedzy na Temat Autyzmu. Z tej okazji na całym świecie odbywają się różne akcje, mające na celu podniesienie świadomości społecznej na temat autyzmu. Ich zadaniem jest zwiększenie zaangażowania w zaspokajanie potrzeb osób autystycznych i umożliwienie im rozwijania swoich pasji i talentów. Symbolem solidarności z osobami autystycznymi jest kolor niebieski, stąd pomysł globalnej akcji „ Zaświeć się na niebiesko”. Tego dnia wiele ważnych budynków na całym świecie jest oświetlona na niebiesko. Międzynarodowym symbolem autyzmu są też kolorowe puzzle pokazujące, że świat osób z autyzmem jest jak układanka, której poszczególne elementy będą układać przez całe życie.
Czytaj więcej: 2 kwietnia Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
Dnia 25 marca 2022 roku uczniowie klas: 8a, 8e, 7b, 7d odbyli wraz z nauczycielami: p. Leszkiem Szotem, p. Małgorzatą Śmist, p. Celiną Leśniak, p. Agnieszką Skórską wycieczkę do Miejsca Pamięci i Muzeum w Auschwitz-Birkenau. Bardzo dużym zaangażowaniem w organizację wycieczki, jak i sam jej przebieg wykazał się uczeń klasy 8a – Jeremiasz Stępień. Celem wyjazdu było poznanie miejsca, które stało się symbolem Holokaustu i nazistowskich zbrodni popełnionych na Żydach, Polakach, Romach i innych narodowościach.
Zapraszamy Rodziców uczniów klas 1-8 na konsultacje dotyczące pracy dydaktyczno wychowawczej. Harmonogram spotkań w załączniku (czytaj więcej)
W ciagu ostanich dwóch weekendów marca ( 12-13/03 oraz 20/03) Gabriel Krakowski i jego taneczna partnerka Alicja Potoczny wzięli udział w swego rodzaju maratonie tanecznym, w którym osiągnęli wiele sukcesów.
Dnia 21 marca 2022 roku w Pływalni Smoczka odbyły się zawody pływackie ,,Powitanie Wiosny” organizowane przez MOSiR Mielec, Pływalnię Smoczka i Międzyszkolny Klub Sportowy ,,IKAR” Mielec. Uczniowie z klas I – III naszej szkoły licznie wzięli w nich udział. W jak najszybszym czasie trzeba było pokonać dystans 25 metrów, stylem wyznaczonym dla danej grupy wiekowej.
„Coraz dłuższe dni nastają, sroga zima odjechała.
A do życia powolutku budzi się przyroda cała.”
Tadeusz Boy-Żeleński
21 marca organizatorem Pierwszego Dnia Wiosny w szkole był Samorząd Uczniowski. Uczniowie w pięknych wiosennych strojach powitali Wiosnę na szkolnych korytarzach. Dominował kolor zielony i żółty, jak przysłało na tę porę roku. Wszystkim towarzyszył wspaniały humor, żarty i wiele uśmiechów. Pani Wiosna w towarzystwie Pszczółki i Zajączka obdarowywała wszystkich przepysznymi słodkościami.